لوازم جانبی پمپ آب

پمپ ها نقش مهمی در فرآیند های تولید دارند، بنابراین خرید پمپ مناسب با راندمان بالا نیاز به درک کاملی از قطعات آن دارد.اگر شناخت کافی به این قطعات داشته باشید، در هنگام خرید، قطعا تصمیم بهتری خواهید گرفت؛ ولی در صورت نداشتن شناخت بر روی قطعات، در هنگام خرید لوازم جانبی پمپ آب و به ویژه زمان تعمیر پمپ آب به مشکلات زیادی بر خواهید خورد.

لوازم جانبی پمپ آب، همواره یک بخش جدایی ناپذیر از آن بوده که همیشه باید در کنار پمپ آب قرار گرفته و فروخته شود. از انواع این لوازم می توان به موارد زیر اشاره کرد :

ست کنترل:  ست کنترل ها وسیله ای جهت کنترل پمپ ها هستند که فرمان روشن یا خاموش شدن پمپ از طریق آنها، صورت می پذیرد.

پروانه : پروانه ها جزئی از پمپ های گریز از مرکز هستند که مجهز به تیغه هایی جهت حرکت مایعات می باشند.

شافت: شافت یک جز مکانیکی است که وظیفه ی انتقال نیروی گشتاور از موتور به پروانه را بر عهده دارد. این قطعه بر روی پروانه سوار می شود.

بلبرینگ : حرکت نسبی شفت روتور را محدود کرده و اصطکاک بین شفت چرخان و استاتور را کاهش می دهد.

البته پمپ های آب بنا بر مدل و نوع استفاده از انواع مختلفی از قطعات تشکیل شده اند که در بخش های مربوطه به تفصیل، توضیح داده خواهد شد.

گروه صنعتی آب گستران صداقت پویا با بیش از 20 سال سابقه در زمینه عرضه پمپ آب، اقدام به فروش کلیه لوازم جانبی پمپ آب می نماید.

برای مشاوره و خرید انواع لوازم جانبی پمپ اصل و چینی و ایرانی با کارشناسان ما در پمپکده تماس بگیرید.

چرا شناخت لوازم جانبی پمپ اهمیت دارد؟

دلیل خیلی روشن است. قطعات و لوازم جانبی پمپ آب در واقع دستگاه کلی را تشکیل می دهند و باعث کارکرد صحیح آن می‌شوند. متأسفانه بارها پیش آمده، بسیاری از افرادی که در زمینه تعمیر پمپ آب، تخصصی نداشتند، با انجام اقداماتی اشتباه باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری شده اند که در بعضی مواقع مجبور به خرید پمپ جایگزین شده است.

معرفی انواع لوازم جانبی پمپ

لوازم جانبی پمپ آب در حالت کلی به چند دسته از جمله کلیدهای کنترلی، ست کنترل، لوازم یدکی، ابزارهای تمیز کننده و غیره تقسیم می‌شوند که هر قطعه با توجه به کارکرد آن در یکی از این دسته‌ها قرار می‌گیرد.

1-سیل مکانیکی

لوازم جانبی پمپ آب- مکانیکال سیل

ابزاری که بسیاری از تأسیساتی ها تأکید زیادی بر عملکرد درست آن دارند. از این ابزار برای ایمنی دستگاه استفاده می‌شود و در‌واقع هدف استفاده از آن، جلوگیری از هر گونه نشت سیال به بیرون است و برای استفاده بهینه حتماً باید آن را در شرایط غیر خشک نگهداری کرد.

فلوتر

لوازم جانبی پمپ آب- فلوتر

یکی از لوازم جانبی پمپ آب با هدف تقریباً یکسان با سیل مکانیکی؛ اما کارکرد آنها متفاوت است. از فلوتر برای کنترل سطح مایع درون پمپ استفاده می‌شود و در مواقعی که سطح مایع به صفر می‌رسد یا جریان آب قطع می گردد، فلوتر، سیستم برق را به صورت کاملاً خودکار قطع می‌کند. فلوترها یکی از بهترین های  لوازم جانبی پمپ آب، برای جلوگیری از سوختگی در نبود آب است.

شیلنگ پمپ

شیلنگ پمپ آب

شیلنگ پمپ آب یکی از لوازم ارتباط دهی و مهم برای انتقال جریان آب به دستگاه است. جنس این شیلنگ ها گالوانیزه است و طولی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر دارند و دارای انعطاف پذیری بالایی برای انتقال آب هستند.

 

مانومتر آنالوگ

لوازم جانبی پمپ آب - مانومتر

از این لوازم جانبی پمپ آب برای اندازه‌گیری و کنترل  فشار محبوس درون تانک، مانومتر است. مانومتر های آنالوگ، به منظور جلوگیری از هر گونه اتفاق استفاده می شود. آنها بسته به نوع کاربرد و استفاده، درشکل‌های مختلفی در بازار عرضه می شوند.

کلید پرشر

کلید پرشر پمپ آب

از نمونه ابزارهایی که برای جلوگیری از هر گونه نوسان فشار داخل مخزن استفاده می‌شود، کلید پرشر می باشد. متأسفانه بسیاری از مشکلات پمپ آب به خاطر همین نوسانات بدون دلیل بوده که به خاطر نبود آشنایی افراد با آن شاهد حتی سوختن دستگاه و آسیب رساندن به دیگر بخش‌ها بوده اند.

پنج راهی

پنچ راهی پمپ آب

پنج راهی یک ابزار اتصالی کوچک است که برای منبع دیافراگم و پرشر سوئیچ و مانومتر استفاده می شود.

لوازم جانبی دیگری نیز مانند ترموستات، تیوب، کلکتور، شیرآلات و کنترلر هستند که به عنوان ابزار جانبی برای پمپ آب استفاده می شوند.