تیوپ منبع تحت فشار دستگاهی است که برای کنترل و تنظیم آب ورودی به ساختمان‌ها در هنگام باز کردن شیر می‌شود. برخلاف پمپ که وظیفه آبرسانی دارند، این دستگاه بیشتر نقش تنظیم کننده را دارند. اکثر آن‌هایی که در ساخت و ساز فعال هستند، حتماً کلمه تیوپ منبع تحت فشار پمپ آب را شنیده‌اند و تا حدی با آن آشنایی دارند. تیوپ منبع تحت فشار در ابتدا ذهن آدم را به سمت پمپ می‌برد، در صورتی که این دو کاملاً با هم متفاوت هستند و به نوعی باید آن‌ها را مکمل همدیگر دانست.

برای مشاوره و خرید انواع تیوپ منبع تحت فشار ایتالیایی با کارشناسان ما در پمپکده تماس بگیرید.

تیوپ منبع تحت فشار

تیوپ منبع تحت فشار سفا ایتالیا

سفا ایتالیا
  • تیوپ های منبع تحت فشار  در حجم های 24 تا 1500 لیتری تولید می شوند.
  • دهانه داخلی 80 تا 150 میلیمتر
  • دهانه خروجی 110 تا 200 میلیمتر

اجزاء تیوپ منبع تحت فشار

تیوب را می‌توان یک محفظه‌ای به حساب آورد که آب و هوا ماده اصلی آن را تشکیل می‌دهد. در ابتدا هنگامی شما شیر را باز می‌کنید، آب درون تیوپ مخزن تحت فشار از طریق لوله‌ها و فشار هوا به شما می‌رسد و در صورت اتمام آب، پمپ شروع به کار می‌کند. این یعنی اینکه پمپ در ابتدا خاموش است و در هنگامی که تیوب مخزن تحت فشار در عملیات خود کم آورد، شروع به کار می‌کند.

تیوپ منبع تحت فشار از سه جز اصلی پوسته، تیوپ و فلنج تشکیل می‌شود. در ساختار دستگاه، پوسته یک ورقه 1.5 میلیمتری است که به آن جوش داده شده و سپس تیوپ و فلنج به آن متصل شده‌اند.

نحوه عملکرد تیوپ منبع تحت فشار چگونه است؟

عملکرد دستگاه خیلی ساده است. آب با فشار بسیار بالا به درون منبع تیوپ منبع تحت فشار انتقال پیدا می‌کند و زمانی که سطح آب کم شد، پمپ روشن شده و شروع به پمپاژ آب به درون لوله‌ها می‌کند. حتماً در خانه ویلایی در هنگام مصرف آب، صدای روشن شدن پمپ را شنیده‌اید. این همان موقع است که تیوپ منبع تحت فشار در عملکرد خود کم آورده و از پمپ درخواست کمک می‌کند.

مزیت‌های استفاده از تیوپ منبع تحت فشار

  • به پمپ فشار کمی در کار می‌آید و باعث کمتر روشن و خاموش شدن آن می‌شود.
  • اصطکاک پمپ را به شدت کاهش می‌دهد.
  • باعث صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه مصرفی آن می‌شود.
  • عمر پمپ را افزایش می‌دهد.
  • فشار آب را تنظیم می‌کند.

انواع ظرفیت‌های مختلف تیوپ

تیوپ های منبع تحت فشار ظرفیت‌های مختلفی دارند و اینکه از کدام نوع ظرفیت استفاده کنیم، بستگی زیادی به تعداد و واحدهای ساختمان دارد؛ اما در حالت کلی می‌توان به این صورت تعیین کرد که ساختمان تک واحد و چند واحده به ترتیب به ظرفیت‌های 50 و 60 لیتری و 150 لیتری نیاز دارند. باز هم می­گوییم که این ظرفیت‌ها بستگی به تعداد و به خصوص متراژ واحدها دارد. بعضی اوقات ممکن است که ساختمان شما دارای 4 واحد اما 200 متری باشد. خب مسلماً شما در اینجا به ظرفیت بالاتری نیاز دارید. همچنین امکانات موجود مانند استخر هم بر ظرفیت تأثیرگذار است.

از کجا تیوپ منبع تحت فشار را خریداری کنیم؟

برای خرید تیوب منبع تحت فشار بهترین راه مراجعه به فروشگاه‌های معتبری است که اقدام به عرضه این کالا می‌کنند. مطمئن بودن از جنس و کیفیت و همچنین گارانتی کالا، مهم‌ترین نکاتی است که هر فردی باید در هنگام خرید به آن رعایت کند.