دسته‌بندی نشده

پمپ آب نیم اسب چیست؟

پمپ آب نیم اسب

پمپ آب نیم اسب

امروزه آب به عنوان یک منبع حیاتی، روز به روز رو به کاهش می باشد. مصرف آب در مناطق شهری و روستایی اغلب معطوف به منابع زیر زمینی می باشد. بنابراین پمپ های آب در طول سالیان و در جغرافیاهای مختلف همیشه مورد نیاز بوده است.

پمپ آب نیم اسب یکی از پرطرفدارین و پر فروش ترین پمپ های موجود در بازار است که اکثرا در مصارف خانگی استفاده می گردد.

این پمپ آب همانطور که از نام آن پیداست دارای قدرت نیم اسب می باشد و برای مصارف کوچک کاربرد فراوانی دارد. حداکثر ارتفاع این پمپ 40 متر است. با توجه به ظاهر جمع و جور و صدای نسبتا کم آن و همچنین قدرت مناسب، جهت خرید بسیار مقرون به صرفه می باشد.

کاربرد پمپ آب نیم اسب

  • انتقال آب در مصارف کوچک
  • مصارف خانگی و آپارتمانها
  • انتقال آب از تانکرها
  • مصارف باغبانی
  • تامین آب

بهترین برند های پمپ آب نیم اسب

به دلیل دارا بودن عمومیت این دسته از پمپ ها، شرکت های بسیاری اقدام به تولید پمپ های نیم اسب می نمایند. از جمله ی معروف ترین آنها می توان به برند های ابارا، پنتاکس، داب، سایر، لوارا و کالپدا اشاره کرد که همه ساخت کشور ایتالیا می باشند و از کیفیت خوبی برخوردارند.

پمپ آب نیم اسب ابارا شامل مدل PRA است که بدنه ی آن از جنس چدن بوده و به صورت 2900 دور کار می کند. موتور این پمپ آب سه فاز بوده و دارای استاندارد  IE2و IE3 می باشد. پروانه ی این پمپ از جنس برنج می باشد و دارای 6 بار فشار کاری است.

در همین راستا، شرکت پنتاکس نیز دارای دو نوع پمپ نیم اسب به نام PM45 و PM80 است. بدنه ی این دو نوع پمپ نیم اسب پنتاکس نیز از جنس چدن و پروانه از برنز می باشد. پمپ آب PM45 دارای 6 بار فشار و پمپ PM80 دارای 9 بار فشار می باشد. موتور هر دوی آنها از نوع دو پل یا 2900 بوده و به صورت تک فاز و سه فاز ارائه می شود.

شرکت داب نیز دارای پمپ های نیم اسب می باشد که از جمله ی آنها می توان به مدل های KPA, KPS, KP, KPF اشاره کرد. بدنه ی همه ی این پمپ ها از چدن یا برنج و پروانه از برنج می باشد. این مدل ها را می توان در مصارف باغبانی، پرکردن تانکر ها و مخازن، مصارف خانگی و صنایع کوچک استفاده نمود.

برند بعدی شرکت سایر می باشد. مدل های نیم اسب این شرکت عبارتند از KF, CF,CFP . این پمپ ها در سیستم های خانگی استفاده می شوند و ساخته شده از جنس چدن می باشند.

بهترین نوع پمپ آب نیم اسب

پمپ آب نیم اسب

مهم ترین معیار جهت انتخاب یک پمپ آب، میزان هد و دبی آن می باشد. بعد از آن انتخاب یک پمپ با متریال متناسب با نیاز شما می باشد. نکته ی بسیار مهمی که باید بدانید این است که سیال شما دارای خورندگی وذرات جامد هست یا نه .

کیفیت پمپ، یکی دیگر از عوامل مهم در انتخاب پمپ آب است. برند های متنوعی در بازار موجود می باشد ولی اینکه کدام یک دارای کیفیت و کارایی و طول عمر بیشتری است، نکته ی مهمی است که باید درباره ی آن تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *